Μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δύνανται να υποβάλουν σε οποιαδήποτε Δ/νση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας, αντίστοιχα, ένσταση επί των αποτελεσμάτων (εγκύκλιος 102030/E2/26-06-2015 ΥΠΟΠΑΙΘ), αναφέροντας συνοπτικά και με σαφήνεια τους λόγους υποβολής της, καθώς και αιτήσεις επανεξέτασης. Για τις ενστάσεις και τις αιτήσεις αυτές ορίζεται αποκλειστική προθεσμία υποβολής πέντε (5) ημερών από την επομένη της ανακοίνωσης των αποσπάσεων, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, προκειμένου με την έναρξη του σχολικού έτους να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Με ευθύνη των Διευθυντών Εκπαίδευσης οι ενστάσεις διαβιβάζονται άμεσα στα αρμόδια τμήματα της Κ.Υ. του ΥΠΟΠΑΙΘ με ΦΑΞ ή ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (αφού ψηφιοποιηθούν σε μορφή pdf). Αντίθετα οι αιτήσεις επανεξέτασης παραμένον στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και δίδονται οδηγίες για τον τρόπο καταχώρισής τους στο Ολοκληρωμένο Ηλεκτρονικό Σύστημα Συλλογής και Διαχείρισης Αιτήσεων Απόσπασης. Οι αιτήσεις που θα υποβάλλονται απευθείας στις Διευθύνσεις Διοίκησης Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε. του ΥΠΟΠΑΙΘ δε θα λαμβάνονται υπόψη.